Žiadny úspech nie je dielom náhody a to platí aj v predaji. Tí čo sú naozaj úspešní majú jednu vec spoločnú a tou je – pripravenosť. Znamená to vedomé plánovanie každého dňa, každej návštevy, každého rozhovoru. To všetko si vyžaduje čas, ktorý je potrebné tomu venovať a ešte lepšie -obetovať, keďže prípravu môžem robiť v rôznom čase, pracovnom, ale rovnako tak aj v súkromnom. Náhoda môže priniesť jeden úspešný deň, no určite neprinesie dlhodobý úspech, ten stojí na systematickej práci, ktorej súčasťou je aj denná príprava.
Kvalitne pripravený obchodný zástupca neprichádza k zákazníkom len s produktom, ale prichádza s jasným cieľom ČO a hlavne AKO chce u zákazníka uspieť v podobe uzatvorenia dohody. Vďaka príprave neimprovizuje, naopak vedie celý rozhovor s istotou, rešpektom a profesionálnym prístupom. Plánovanie pracovného dňa, príprava na stretnutie a dôsledná organizácia pracovných aktivít nie sú zbytočné nutnosti, naopak sú to piliere úspechu a konkurenčnej výhody.
Denná príprava nie je len o tom prečítať si materiály o produkte, ktorý predávam.
Príprava musí zahŕňať aj informácie o firme a taktiež kontaktnej osobe s ktorou plánujem viesť rozhovor, ďalej stratégiu a tiež scénar samotného rozhovoru, no a rovnako dôležité je aj o nastavení mysle, čo znamená ísť na stretnutie s vnútorným pokojom a zdravým sebavedomým, že to čo ponúkam je pre zákazníka to najlepšie.

